To autobusy, a nie metro, przewożą w tej chwili najwięcej pasażerów.
Większość z nich staje codziennie w kilometrowych korkach. Jest to dyskryminacja pasażerów autobusów, którzy płacą za bilety tyle samo co pasażerowie innych środków komunikacji. Władze miasta nie chcą wyznaczać buspasów zasłaniając się „przepustowością”.
Jednak to przepustowość buspasa jest kilka razy większa od pasa ruchu dla samochodów! Ponadto są one tanie i łatwe w wyznaczaniu. Ich sieć to projekt, nad którym pracowaliśmy wiele miesięcy. Jest szeroko skonsultowany z ekspertami oraz mieszkańcami.
Wyznaczenie 70km sieci buspasów będzie kosztowało od 70 do maksymalnie 100 milionów złotych. To oznacza, że CAŁA SIEĆ buspasów będzie 7 razy tańsza niż koszt budowy JEDNEGO KILOMETRA drugiej linii metra! Radykalną poprawę komunikacji miejskiej oraz przepustowości dróg mieszkańcy odczują nie za dekadę, ale już za rok.